Wednesday, December 24, 2008

Korean Pronunciation Practice 12/21/08



I had hoped to get help with my pronunciation, but sadly no one helped me. :(
Anyway, this is a practice video but I think I failed miserably as I sound VERY unnatural and robotic...I had somewhat decent pronunciation but without the feeling behind it its usless.

안녕하세요. 저는 한국어를 여전히 공부합니다. 그래서 제가 한국어를 틀릴땐 미안합니다.

당신들이 평안하기를 바래요. 당신들이 정말 일 잘하세요. 가끔 너무 많이 일하세요!
당신의 건정을 잊지 마세요!
제가 당신들을 걱정해요.

저나 많은 사람들은 당신들을 좋아해요.

당신들은 기계가 아니고 사람들이에요.
그렇기 때문에 언제든지 당신들이 휴가가 필요할땐 행복하게 다녀오세요.
그리고 당신들이 더 이상 가수가 아니라고 우리는 여전히 사랑하겠어요!

저는 지금 한국에 갈 시간이 없어요. 그렇지만 미국에서나마 당신들께 사랑을 보내 줍니다.

윤호 씨, 준수 씨, 창민 씨, 재중 씨 나 유천 씨 저는 당신들이 자랑스랍니다. 화이팅 그리고 건정하세요!

2 comments: