Friday, March 6, 2009

제일 한국인 친구 - Story

I wrote a story in Korean about my first Korean friend and meeting him again. I learned how to write dialog finally atleast. ^^

2009년 2월 7일, 오늘 저는 생일 파티 했어요 같이 은경하고 희은 파티 했어요. 제 생일이 2월 4일는데 하지만 그하루가 별로 시간이 없었는데. 그런데 저는 친구들을 학교에 만났어서 2시 15분에 집에 뎌났어요. 버스로 15분 걸렸어서 2시 반쯤에 학교에 도착했어요. 은경언니는 "우리는 도서관에서 만나요"라고 말했어서 저는 만나러 도서관에서 갔어요. 하지만 희은하고 은경언니는 없었어요. 아이구 은경언니는 "알리샤 가지 마!"라고 말했어요. 그렇지만 저는 음악을 듣고 있어서 들을 수 없었어요. 그러나 괜찮았어서 은경언니는 빠리 갔어요. ㅋㅋㅋ 그런데 같이 '비스네스' 빌딩에 갔어서 희은이 여전히 일하고 있었어요. 4시까지요. 3시에 우리는 기다려러 도서관에서 갔어요.
저는 도서관에 누구를 봤어요. 그남자를 알았어요? 천천히 걸어 갔어 그남자를 더 봤어요. 진짜 제 친구옜어요? 생각했어요 하지만 그남자의 얼굴을 볼 수 없었어서 정말 모르겠었어요. 그리고 저는 정말 부끄러웠어서 아무것도 안 말했어요.
가끔 제가 바보옜는데 그리고 이하루는 바보옜어요.

왜 아주 부끄러웠어요? 몰랐어요 그런데 저는 같이 제 친구들이 앉았어요. 저는 "내 제일 한국인 친구가 여기에 있어요"라고 말했어요.
은경은 "그럼, 왜 안 말해요?"라고 질문했어요.
저는 "어, 6월부더 그남자를 안 봤어요.'라고 말했어요.
은경은 "그래요, 바로 '안녕' 말해요"라고 말했어요.
저는 "하지만 제가 정말 부끄러워요 아이구 제가 바보예요."라고 말했어요.
은경은 "아냐, 그남자께 '안녕' 말해라"라고 말했어요.
저는 "ㅇㅋ 그래요 화이팅!"라고 말했어요 그래서 그남자께 걸어 갔어요 이번 저는 그남자의 얼구굴을 볼 수 있었어요. 그남자는 진짜 제 친구옜어요! 좋아 죽겠다!
저는 "씰래지만"라고 말했어요.
그남자는 "어 너!"라고 말했어요 제가 미소했어요.
저는 "네, 안녕하세요! 요즘 어떻게 지내세요?"라고 질문했어요.
그남자는 "잘 지내. 너는?"라고 질문했어요 제 미소가 컸어요.
저는 "잘 지내요. 어, 정말 어떻게 지내요?"라고 질문했어요.
그남자는 "진짜 잘 지내. 그런데, 너는 한국어를 배워?"라고 질문했어요.
저는 "네! 하지만 아직 잘 뭇 해요."라고 말했어요.
그남자는 "그럼, 혼자 공부해?"라고 질문했어요.
저는 "어 아니오, 같이 제 한국인 친구들이 한국어를 공부해요"라고 말했어요. 제가 은경하고 희은께 들이댔어요.
그남자는 "그래. 너는 여전히 여기에 일하고 있어?"라고 질문했어요.
저는 "물론. 참, 당신은 여전히 SUU 대학에 가요?"라고 질문했어요.
그남자는 "예."라고 말했어요.
저는 "어 그래요? 쇵 씨는 이대학에 나왔어요."라고 말했어요.
그남자는 "예, 알았어. 이학교의 수어가 신기해. 그리고 SUU 대학교가 더 어러워."라고 말했어요. 우리는 좀 웃했어요.
저는 "어, ㅇㅋ 그래요. 당신은 다시 숙제 할 수 있어서 뎌날게요. 안녕!"라고 말했어요.
그남자는 "예, 안녕."라고 말했어요.

큰 미소와 저는 은경하고 희은을 다시 만났어요. 저는 "어머! 제가 너무 부끄러워요."라고 말했어요. 그러나 제 미소가 여전히 컸어요. 그남자를 다시 봤어서 정말 행복했어요. 왜요? 그남자는 누가옜어요? 그남자 이름이 커 영석옜어요. 그렇지만 저에게 그남자 이름이 러파일이엤어요. 제 제일 한국인 친구이고 저는 한국어를 배워서 그남자니까요. 러파일은 괜짱히 착했어요. 짱이엤어요.
2년쯤전 2월 14일에 조는 정말 슬퍼서 제 남자친구가 저를 안 사랑했어이고 생문 없었는데. 그렇지만 러파일은 저에게 생문을 줬어요. 러파일만 저에게 생문을 줬어요. 그리고 늘 러파일은 저에게 좋았어요. 러파일이 많이 좋아했어요. 저는 라파일을 다시 볼 수 없는 생각했어요. 그래서 러파일을 봤어전은 저는 너무 행북했어요.
그런데, 큰 비밀...저는 한국에 가고 싶어서 분 러파일 이렇게 원했어요. 저는 남자친구 러파일 이렇게 원했어요. 어 하지만 러파일을 안 원했어서 이미 러파일이 괜짱히 좋은 여자친구를 있었는데. 그사람들의 사랑이 좋았어요. 저는 그사람들을 같이 영원히 행복하기를 바랬어요.

****************************

In english now

First Korean Friend

2009 Febuary 7th, Today I had my birthday party. I had the party with Eunkyoung and Heeun. My birthday was on the 4th of febuary, but I didn't have time that day. Anyway I left my house at 2:15 so I could meet my friends at school. It took about 15 minutes by bus so I arriaved at school about 2:30. Eunkyoung had said "Lets meet at the library." so I went to the library to meet them, but Eunkyoung and Heeun weren't there. Oh man, Eunkyoung said to me "Alisha, don't go!" but I was listening to music and could not hear her. It was okay though because Eunkyoung went fast. LOL Anyway we all went together to the Buisness building because Heeun still had work until 4:00. At 3:00 we went to the library to wait.
At the library I saw someone. Did I know that guy? I walked slowly to see more of the man's face. Could it really be my friend? I thought so but I couldn't see the man's face so I didn't really know. I was shy so I didn't say anything.
Sometimes I'm an idiot and this day I was an idiot. Why was I so shy? I didn't know, but anyway I sat down with my friends.
"My first Korean friend is here." I said.
"In that case why don't you say something?" Eunkyoung asked.
"Ah, it has been 6 months since I last saw him." I answered her.
"Oh really, just go say hi." Eunkyoung said to me.
"But I'm really shy. Oh man I'm an idiot." I said to her.
"No you aren't, just go and say hi to that guy!" She told me.
"Okay, right. Lets do it!" I said and walked over to the guy. This time I could see the man's face. That guy really was my friend! AWESOME/WORD!(can't really think of better translation lol)

"Excuse me." I said.
"Oh you!" He siad and I smiled.
"Yep, hello! How have you been doing?" I asked.
"I have been doing well, how about you?" He asked and my smile was big.
"I have been well. Ah really, how are you?" I asked.
"I have really been doing fine, by the way you're learning Korean?" The man asked.
"Yes! but I can't speak well yet." I said.
"In that case, do you study alone?" He asked.
"Ah, no. I study with my korean friends." I said and pointed to Eunkyoung and Heeun.
"Is that so. Do you still work here?" The man asked.
"Of course. Oh yeah, do you still go to SUU?" I asked.
"Yes." The man said.
"Oh really? Shung came back to school here." I said.
"Yes, I know. This school is better...and SUU is too difficult." The man said and we laughted.
"Oh okay, right. You can get back to your homework I'm leaving. Bye!" I said.
"Yes, bye." The man said.

With a big smile I meet with Eunkyoung and Heeun again. "Oh man, I am too shy!" I said but my smile was still big. I was really happy because I saw that man again. Why? Who was that man? The man's name was Kuh youngsuk but to me his name was Raphel. My first Korean friend and the reason I learned Korean. Raphel was an extremely good person. He was amazing.

2 Years ago febuary 14th I was really sad because my boyfriend didn't love me and I didn't get any birthday presents on my birthday, but Raphel gave me a birthday gift. He was the only one to give me a gift, and he was always good to me. I liked Raphel alot. I thought I could never see Raphel again so seeing him again made me really happy.
Anyway, a big secret...I want to go to Korea because I wanted a person like Raphel. I wanted a boyfriend like Raphel. Ah, I didn't want Raphel though, he already had an amazingly good girlfriend. Thier love was good. I hope they are happy together forever.

***************************
I didn't add any flurishes in the English version since it just feels wrong to add them since I don't know how to do them in Korean yet...so yeah. I had some of it checked over by a Korean friend but she didn't have enough time.

No comments:

Post a Comment